Polarstar F2 er i teorien en Mini Fusion Engine. Den giver samme Justerings/indstillings-muligheder og ydeevne som Fusion Engine i en cylinderstørrelse.
F2's dobbelte solenoid design giver den samme funktionalitet som den legendariske Fusion Engine, men i et mere kompakt design. Dobbelte solenoider gør det muligt for nozzlen og poppeventilen at indstilles uafhængigt af hinanden (ligesom en Fusion Engine). Dette gør at du kan finindstille din enhed til dine præcise behov. Derudover har man på F2'en mulighed for at ændre, fra open til closed bolt funktion på Fcu'en.
F2'en bruger et nyt letvægts poppetventil design, men fungerer stadig på samme måde som Fusion Engine's poppet. Dens poppet er i stand til at fungere ved lavere tryk og bruger mindre luftmængde/tryk til at fungere, hvilket optimerer luftforbruget.
Det robuste design af F2'en giver mulighed for et drift-område fra 45psi til 145psi, som gør det muligt at opnå hastigheder fra CQB til DMR, mens der kun anvendes en nozzle.
F2 nozzlen er fjeder belastet fremad, hvilket giver en koncistent ladning af kuglerne uanset driftstryk. Den deler samme nozzle-fjedre som Fusion Engine med mulighed for både lette og tunge fjedre.
Der kan skiftes nozzle i en F2 så den passer i andre typer riffer.
Der kan fåes nozzler til:
- M4.
- CA/A&K M249.
- G&G SR25.
- A&K SR25.
- PTS Masada.
- VFC Scar H.
- G36.